måndag 2 december 2013

Sidoprojekt


Det finns faktiskt lite tid över när man går GSCEPT, om man jobbar flitigt och lägger upp tiden bra.
( att inte ha ett liv, kan också vara en fördel om man vill göra saker på sidan av skolan..)
Men eftersom 3d och skapa är den finaste luften att andas (helst med en kopp kaffe som sällskap)
så blir det ibland några småprojekt på sidan av skolan.
Jag ska försöka nypa några i klassen som jag vet gör coola sidogrejer och försöka se om det har lust att göra ett inlägg om just sin grej.

Tillsvidare kan jag bara berätta vad jag och Mikael håller på med.
Jag sitter och pysslar en hel del med rigging, kod och animation.  Mikael lägger all sin fritid på modellering.
Vi tyckte det kändes passande så vi beslöt att göra något coolt.
Mikael är just nu med halva klassen och spela in Motion Capture (TORUK MAKTO!)
så jag får posta bilder på hans modell senare. tillsvidare så postade jag min egna lilla gubbe som jag också pysslar med på fritiden:

Mitt egna sidoprojekt, precis modellerat klart och texturerat "träskmonstret". Han ska nu riggas, tänkte prova mayas muskelsystem och lite nCloth med honom.  (Hans kläder ser mörka ut pga gamma korrigering. )
// Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar